מקימים קמפיין חדש ב Google Ads?
הכירו את אסטרטגיות הבידינג בגוגל אדס

פרסום בגוגל אדס יכול לספק לכם תוצאות אדירות במינימום עלויות – אבל אם תבחרו באסטרטגיית הבידים הלא נכונה, תראו את התקציב שלכם הולך ואוזל בלי תמורה ממשית.

ניהול קמפיין ממומן, איך לעשות את זה נכון:

גם אם למדתם את כל מה שצריך לדעת על ניהול קמפיין ממומן, יכול להיות שהטעות שלכם היא דווקא בהתחלה. בפתיחת קמפיין חדש בפלטפורמת הפרסום של גוגל תצטרכו לבחור בסוג התמחור שלכם, או באנגלית, ב-Bidding Type.

 בשלב הראשון האופציות שלכם הן אוטומטי וידני (Automated ו-Manual).

רוב האנשים לא רוצים להתעסק כל היום בניהול קמפיינים בגוגל ובוחרים באופציות האוטומטיות. הרי גוגל יודעת יותר טוב מאיתנו וזה גם יחסוך לנו זמן, וזמן שווה כסף. לא?

ברוב המקרים, אסטרטגיות הבידינג האוטומטיות מוכיחות עצמן כיעילות והשיטות האוטומטיות יכולות להיות הפתרון הנכון – אבל לא בהכרח.

גוגל לא תמיד יודעת מה אתם מנסים להשיג בקמפיין שלכם והבחירה בשיטה הנכונה היא קריטית. יש הרבה שיטות בידינג בהן אפשר להשתמש וכל אחת מתאימה למטרה אחרת ולקמפיין אחר.

ובכל זאת, גם אם בחרתם באופציה האוטומטית תצטרכו לבחור בשיטה שמתאימה לכם.

בחירה בשיטה שמתאימה לקמפיין שלכם תביא לעלויות נמוכות יותר ותוצאות טובות יותר.

נשמע טוב, נכון?

אסטרטגיות התמחור בגוגל:

אז בשביל שבקמפיין החדש שלכם לא תצטרכו להפסיד את כל תקציב השיווק שלכם על שלושה לידים קרים, הנה כמה מאסטרטגיות הבידינג השימושיות ביותר שאתם חייבים להכיר:

1. Maximize Convesrions

שיטה פשוטה מאוד שבה כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקבוע מה התקציב היומי המקסימלי שאתם מוכנים לשלם.

גוגל לוקחת את התקציב היומי המקסימלי שהצבתם ומנסה להשיג את כמות ההמרות הגדולה ביותר שהיא יכולה.

חשוב מאוד שבסוף הקמפיין תנתחו את הנתונים ותבדקו אם התקציב שלכם הספיק לכמות הלידים שאתם רוצים לקבל והאם גוגל הצליחה להמיר גולשים לרכישות משמעותיות.

2. CPA – Cost Per Acquisition

בשיטת בידינג זו התשלום מתבסס על רכישת לקוחות חדשים. עבור כל לקוח שהמרתם לביצוע פעולה מסויימת (הרשמה לניוזלטר, קניית מוצר או יצירת קשר) תשלמו מחיר מסויים.

המחירים שגוגל תציע באופן אוטומטי יהיו בהתחשב ב-Target CPA שתקבעו. לכן, בשביל להשתמש בשיטה זו בצורה יעילה תצטרכו לדעת, פחות או יותר, כמה אתם מוכנים ויכולים לשלם עבור רכישת לקוח חדש, והמספר הזה יהיה ה-Target CPA שלכם.

אתם לא תרצו לשלם 30 שקלים על לקוח שירכוש מכם בסכום של 20 שקלים, וכדי שזה לא יקרה חשוב שתדעו מה הסכום שאתם מוכנים לשלם.

השיטה מתאימה לקמפיינים שמטרתם להמיר גולשים ללקוחות.

3. ECPC – Enhanced Cost Per Click

כל מה שאתם צריכים לעשות באסטרטגיה זו יהיה לקבוע מה המחיר המקסימלי שאתם מוכנים לשלם.

גוגל תשתמש במערכת ה-Smart Biding שלה לניהול הקמפיינים הממומנים שלכם. המטרה שלה תהיה לספק לכם תוצאות במחיר ביד ממוצע שקרוב למחיר המקסימלי שקבעתם.

היא תוריד את מחיר הביד שלכם כשהמחירים גבוהים ומילות המפתח תחרותיות מאוד (סיכוי נמוך להמיר גולשים) ותעלה אותו כשהעלאת מחיר קטנה תשתלם לכם.

4. Manual CPC - Cost Per Click

תמחור CPC אומר שתשלמו על כל הקלקה של גולש על הקישור לאתר שלכם. באסטרטגיה זו תצטרכו לעשות את זה באופן ידני. אתם קובעים את מחיר הביד בעצמכם, כלומר – כמה אתם מוכנים לשלם.

זה יהיה המחיר המקסימלי שתשלמו – בדרך כלל לא באמת תשלמו בדיוק את המחיר שקבעתם, אלא רק מעט יותר ממתחרה שהציע פחות מכם.

5. Maximize Clicks

בדומה לשיטת ה-Maximize Conversions, העבודה שלכם פחות או יותר נגמרת בקביעת תקציב יומי מקסימלי.

פלטפורמת הפרסום של גוגל תנסה לייצר כמה שיותר הקלקות בתוך התקציב היומי שקבעתם.

6. TSPL - Target Search Page Location

אסטרטגיית בידינג זו תאפשר לגוגל לשנות בצורה אוטומטית את הבידינג שלכם בהתאם למיקום שבו תרצו להופיע.

שני המיקומים בהם תוכלו לבחור הם:

  • במקום הראשון של דף התוצאות הראשון
  • במיקום כלשהו בעמוד התוצאות הראשון

7. ROAS – Target Return On Ad Spend

אסטרטגיית הבידינג הזו קצת יותר מורכבת ורוב מי שלא עוסק בניהול קמפיינים ממומנים באופן מקצועי לא מכיר אותה לעומק.

השיטה מתבססת על עיקרון פשוט – למקסם את הרווחים שלכם על הוצאות השיווק שלכם.

לאחר שתכניסו את ה-Target ROAS שלכם, גוגל תשנה את הבידים שלכם בצורה אוטומטית כדי לספק לכם מקסימום רווחים בהתחשב בהחזר ההשקעה לו אתם מצפים.

איך מחשבים ROAS?

ROAS מיוצג על ידי אחוז. את הנתון תחשבו כך: חלקו את סכום המכירות שלכם בעלויות הפרסום שהביאו לאותן מכירות. עכשיו הכפילו את המספר שקיבלתם ב-100% וזה ה-ROAS שלכם.

ניתן דוגמה בדולרים. נניח שאתם רוצים למכור ב-100 דולר בעלות פרסום של 10 דולר.

10 = 10 דולר עלויות פרסום ÷ 100 דולר במכירות. הכפילו את המספר שקיבלתם (10) ב-100% ותקבלו 1000%. זה ה-ROAS שלכם.

8. CPM – Cost Per Millenia

שיטה זו מתבססת על כמות החשיפות שהקמפיין שלכם מקבל ולא קיימת בפרסום רגיל בתוצאות החיפוש. במקום לשלם על הקלקות או המרות, כאן תשלמו על כל אלף חשיפות.

אסטרטגיית בידינג זו לא קיימת בפרסום בגוגל אדס שממוקד בתוצאות החיפוש, אלא רק ב-Display Network של גוגל ובפלטפורמות פרסום כמו זו של יוטיוב. למרות זאת, הכנסנו אותה כדי שתכירו אופציות נוספות שמתאימות לקמפיינים שמטרתם להגביר חשיפה למותג, מוצר או שירות.

לסיכום:

להצליח לנהל קמפיין ממומן זה קצת יותר מלכתוב קופי שנון ולבחור את מילות המפתח הנכונות.

יש לא מעט אסטרטגיות בידינג וחשוב להכיר את האסטרטגיות השונות כדי לבצע את הבחירה הנכונה עבור כל קמפיין.

באיזו אסטרטגיה אתם משתמשים? האם ראיתם שינויים משמעותיים בביצועים של הקמפיינים שלכם כתוצאה מהחלפת אסטרטגיה? שתפו אותנו.

הגיע הזמן לגדול!רוצה תור כזה בעסק שלך?

נשמח ללוות אותך בדרך להצלחה, רוצה שנשב לקפה?

חכה, מאמרים אלה יכולים לעניין אותך?

למה שימוש בתמונות מגוגל פוגע באתר שלכם?

איפה אתם צריכים לפרסם את המותג שלכם?

6 טעויות שאסור לכם לעשות במיתוג עסקי