הטעויות הנפוצות ביצירת מיתוג ותדמית עסקית

בשנת 2019 אין עסק שלא משקיע במיתוג שלו וביצירת תדמית עסקית שתגרום ללקוחות שלו להיקשר רגשית ולרצות לצרוך ממנו שוב ושוב ושוב. המגמה הזו לא התפתחה ללא סיבה או כי רק מומחי הפרסום מטיפים על כך – הרי כולנו יודעים על עצמנו שאנחנו בוחרים בעסקים שממותגים בצורה שמושכת אותנו.

הבעיה עם מיתוג עסקי, היא שקל מאוד לטעות. אתר חובבני, סלוגן יבש, צבעים משעממים או לא מתאימים וגם אסטרטגיה שיווקית שלא מתוכננת בהתאם למטרות – אלו דברים שעסקים רבים נופלים בהם.

לפני שתמשיכו, קראו עוד על: איך להשתמש בצבעים שמתאימים לעסק שלך

למזלכם, בשביל ללמוד מטעויות אתם לא חייבים לטעות בעצמכם ולבזבז זמן וכסף מיותרים – יש דברים שאפשר ללמוד מטעויות של אחרים.

והיום החלטנו לרכז לכם רשימה של הטעויות הכי נפוצות שעסקים עושים כשהם רוצים למתג את עצמם ולבדל את עצמם מעסקים אחרים, כדי שתוכלו ללמוד ולהימנע מהן בעצמכם.

אז אילו דברים עסקים עושים שפוגעים בתדמית העסק שלהם?

1. שפת מיתוג עסקי לא עקבית

בין אם יש לכם עסק ישן שרק מתחיל להיכנס לזירה הדיגיטלית ובין אם הקמתם עסק חדש ואתם כבר רוצים להתחיל למתג אותו – עצרו רגע, אל תמהרו – לפני הכל מתכננים.

יצירת תדמית עסקית זה תהליך שהוא יותר מרתון מאשר ספרינט, הוא נבנה בהדרגה ודורש השקעה עקבית לטווח ארוך.

אם אתם רוצים למתג את העסק שלכם, אתם צריכים לבנות לו שפת מותג שתהיה בעצם הזהות שלו.

זה אומר לבחור צבעים אופיינים, סלוגן קליט, סגנון כתיבה, ערכים מובילים ומסרים מרכזיים, שיהיו עקביים לכל אורך האתר שלכם והפרסומות שלכם. למה? כדי שאם גולש שראה בחצי עין את הקמפיין שלכם בפייסבוק יראה קמפיין שלכם באינסטגרם, המוח שלו מיד ידליק נורה שתתריע לו שהוא מכיר את המותג שלכם וראה אותו בעבר. אתם רוצים שגולשים יזהו אתכם ויזכרו אתכם, ובלי שתיצרו שפת מותג עקבית – לא תצליחו לבנות תודעה דיגיטלית.

2. לא משקיעים בנראות

תחשבו על כל המותגים שאתם הכי אוהבים. מה סימן ההיכר שלהם במוח שלכם? רוב הסיכויים שמדובר בתמונה, סמל או צבע כלשהו, ויש לזה סיבה. המוח שלנו זוכר דברים ויזואלים, ובעידן שבו כל בית קפה שכונתי מעלה תמונות אמנותיות ופוסטים מעוצבים לפייסבוק, אתם חייבים לשחק את המשחק.

אם אתם חושבים שעם טקסטים קצרים שמודיעים על מבצעי החודש ואתר משנת 2012 שבנה האחיין שלכם ש"מבין קצת במחשבים" אתם תצליחו לבנות לעצמכם תדמית עסקית – אתם טועים.

השקיעו בנראות של המותג שלכם, גם אם זה אומר שתצטרכו לשכור מקצוען. אם אין לכם את זה בחוש האמנותי, קחו מעצב גרפי מקצועי שיודע מה הוא עושה כדי שיעזור לכם למתג את העסק בצורה מקצועית ויעילה שתגרום לגולשים לשים לב אליכם.

3. לא מתכננים אסרטגיה שיווקית

זה קורה בעיקר עם עסקים מאוד וותיקים שלא מכירים את תחום השיווק הדיגיטלי ובעסקים חדשים שממהרים לקפוץ לפרסם את עצמם. הרבה לפני שאתם מתחילים לשכור מעצבים וכותבים שיכינו לכם את הקמפיינים המושחזים והיפים שאתם חושבים שיביאו לכם הרים של לקוחות, כדאי שתדעו למה אתם עושים את זה.

בשביל למתג עסק, חייבים אסטרטגיה שיווקית ברורה ומסודרת שלפיה עובדים לטווח ארוך, עם מטרות מוגדרות וצעדים שיביאו אתכם אל אותן מטרות. האסטרטגיה הזו צריכה לכלול מאמצי פרסום בכמה פלפטפורמות שונות כדי שתוכלו לקדם את עצמכם בצורות שונות ולמתג את העסק בצורה יעילה ורוחבית.

אסטרטגיה שיווקית בדרך כלל תכלול דברים כמו קידום אתרים, קמפיינים בפייסבוק, מודעות בגוגל, פרסום באינסטגרם, פרסום בלינקדאין, ויש עוד הרבה אפשרויות. מדובר בשלב קריטי, אם לא תתכננו נכון, כל המאמצים והמשאבים שלכם יכולים להיות חסרי השפעה לחלוטין.

ההמלצה שלנו היא לפנות למשרד פרסום מקצועי לפחות עבור השלב של בניית אסטרטגיה שיווקית.

4. לא יוצרים תוכן

הרי מה מושך גולשים? תוכן מעניין ואיכותי. אם העסק שלכם לא מייצר תוכן, אין לכם סיכוי למתג אותו וליצור לו תדמית עסקית. אתם צריכים ליצור תוכן כל הזמן, וחשוב שזה גם יהיה תוכן בעל ערך שמעניין את קהל היעד שלכם, תוכן שיגרום להם לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות ובעתיד גם לצרוך את השירותים או המוצרים שלכם.

תוכן זה לא רק פוסטים בפייסבוק, זה יכול להיות כל מיני דברים:

  • תמונות וסרטונים באינסטגרם
  • מאמרים ומדריכים באתר של העסק
  • סרטונים בערוץ יוטיוב
  • מאמרים מקצועיים בלינקדאין

בעזרת התוכן, תוכלו להישאר בתודעה של קהל היעד שלכם וליצור לעסק תדמית של עסק איכותי, אמין וסמכותי שפועל ועובד כל הזמן – כזה שלקוחות אוהבים.

5. סלוגנים מוגזמים

אנחנו יודעים מה אתם חושבים – ככל שהסלוגן יותר מפוצץ וגרנדיוזי, הלקוחות יעופו עליו יותר.
זו טעות רצינית שהרבה עסקים עושים, כי הם נופלים במבחן האמינות כשהם מבטיחים משהו שהם לא יכולים לעמוד בו.

נניח שאתם הולכים לחנות נעליים שהסלוגן שלה הוא "כל המותגים במקום אחד", ואחרי שהגעתם, גיליתם שאין להם נעליים של חברת נייק. אתם תאמינו להם? ברור שלא, אתם תרגישו שהם לא אמינים ושאי אפשר לסמוך על מה שהם כותבים או אומרים, וכן – אולי זה יהיה בתת מודע, אבל זה יפגע בתדמית העסק בעיניכם.

אתם צריכים למתג את העסק שלכם עם משפטים קליטים שמושכים לקוחות; אבל חשוב שתזכרו שלשמור על אמינות זה דבר שאפילו יותר מוערך בעולם של היום. יש ללקוחות שלכם מבחר עצום חוץ מכם, והם יעדיפו לקנות מעסק שהם סומכים עליו.

זכרו – סלוגן קליט ושנון שמחזק את המותג זה מעולה – סלוגן מוגזם עם הבטחה לא ריאלית, מזה עדיף שתימנעו.

6. טעויות בעיצוב האתר

לצבעים, לפונטים, ללוגו, לתבנית עליה בניתם את האתר– לכולם יש משמעות גדולה במיתוג עסקי.
אתם צריכים לבחור בצבעים הנכונים שמשדרים את מה שאתם רוצים לשדר, להשתמש בפונטים יפים שמתאימים לאופי המותג, לבנות לוגו שגורם ללקוחות להבין בדיוק מי אתם ולבחור בתבנית המתאימה לאתר שתבנו כדי שהיא תתאים לצרכים ולרצונות שלכם.

יש היום פלטפורמות לבניית אתרים בקלות ובזול כמו וויקס וורדפרס, אבל לפעמים שווה להשקיע קצת כסף בבונה אתרים מקצועי שידאג לכם לאתר עם תשתית נכונה ובריאה וממשק משתמש שגורם לגולשים להישאר באתר ולרצות להיכנס אליו פעם אחר פעם.

הגיע הזמן לגדול! רוצה תור כזה בעסק שלך?

נשמח ללוות אותך בדרך להצלחה, רוצה שנשב לקפה?

חכה, מאמרים אלה יכולים לעניין אותך?

איך צבעים משפיעים על הלקוחות שלכם

איפה אתם צריכים לפרסם את המותג שלכם?

5 סיבות לפתיחת וואטסאפ עסקי