איך עיצוב לוגו משפיע על תדמית?

עיצוב לוגו אמנם לא נמצא בראש סדר העדיפויות כשאנחנו רק מקימים את העסק שלנו, אבל עבור כל חברה ומותג מגיע רגע בו מתעורר הצורך באחד כזה.

השאלה היא מה עושה עסק מתחיל או אפילו חברה מפותחת שמגיעה ההבנה שצריך לוגו?

המציאות היא שרוב העסקים מחליטים לשכור את המעצב הגרפי הכי זול שהם יכולים למצוא ומעצבים לוגו בלי להקדיש יותר מדי זמן או מחשבה. 

בתרחיש קצת יותר טוב, העסק משקיע באיש מקצוע רציני – אבל עדיין לא באמת מבין את החשיבות של הלוגו שלו.

למרות שזה לא דבר שמרגיש לנו טבעי ומבוסס, ללוגו יש השפעה אדירה ישירה על המיתוג העסקי ובאופן עקיף, גם על הרווחים.

זוכרים כשכתבנו בעבר על הטעויות הנפוצות ביצירת מיתוג עסקי ?אולי חשבתם שמדובר בעוד המצאה שטותית של אנשי פרסום שמנסים להרוויח על כל דבר.

אבל אל תדאגו, אתם לא הולכים לקרוא טיעונים חסרי ראיות – אנחנו רוצים לתת לכם זווית קצת יותר מבוססת וברורה על השפעת עיצוב לוגו על מיתוג עסקי ועל ביצועי העסק.

מה התפקיד של הלוגו שלכם?

הלוגו הוא סימן ההיכר שלכם, הסמל שמזכיר לאנשים שאתם קיימים ומראה להם מי עומד מאחורי המוצר או השירות שהם צורכים.

לוגו לעסק הוא אמנם המצאה של העולם המודרני, אבל הרעיון שממנו הלוגו נבע מגיע מתוך מנהג שהשתרש בבני האדם במשך ההיסטוריה.

הלוגו הוא בעצם סימן שמסמל משהו, אנחנו, בני האדם, משתמשים בסימנים לכל מיני מטרות כבר עשרות אלפי שנים, הסימנים עוזרים לנו להבין מה אנחנו רואים ולמה אנחנו אמורים לצפות – הם רומזים לנו מה עומד מולנו.

למעשה, גם היום אנחנו מקדישים חשיבות רבה לסמלים.

אנחנו משתמשים בסימנים וסמלים כדי לזהות ולסמל דברים והלוגו נועד לשרת את התפקיד הזה בדיוק.

אנחנו מעצבים לוגו לחברה כדי ליצור סימן שיסמל אותה, את מה שהיא עושה ואת מה שהיא מאמינה בו.

עכשיו זה מוכח – יש קשר בין לוגו לרווחים!

ממש לאחרונה פורסם אחד המחקרים הכי חשובים שנערכו בנושא השפעת עיצוב הלוגו על התדמית העסקית.

מטרת המחקר הייתה לבדוק את הקשר בין לוגואים של עסקים שונים לתדמית שלהם ובאופן ישיר, גם לרווחים הצפויים של אותם העסקים.

במחקר נבחנו 597 לוגואים שונים אותם המשתתפים התבקשו לדרג בפרמטרים שונים המשקפים את האותנטיות והאמינות שאותם לוגואים משדרים.

ממצאי המחקר היו שלוגואים "תיאוריים" משדרים אותנטיות ואמינות, יותר מלוגואים "לא תיאוריים".

עיצוב לוגו תיאורי הוא עיצוב שמטרתו ליצור לוגו שרומז לנו מה השירות או המוצר שהחברה או המותג מספקים.

לוגואים תיאוריים מוכרים הם:

  • הלוגו של ספוטיפיי שכולל סמל של גלי קול
  • הלוגו של בורגר קינג שכולל המבורגר
  • הלוגו של אפל ודומינוס פיצה שמסמלים את השם של המותג
  • הלוגו של פייסבוק וגוגל שכוללים את שם המותג

לוגואים לא תיאוריים הם כאלו שלא מצביעים בצורה ברורה על פעילות החברה, על הערכים שלה או על השם שלה.

לוגואים מוכרים כאלו הם:

  • הלוגו של מיצובישי
  • הלוגו של אאודי (במקרים בהם מופיע ללא השם)
  • הלוגו של תנובה
  • הלוגו של מקדונלדס

כתוצאה מכך שהלקוחות תופסים את הלוגו כאותנטי יותר ואמין יותר, הסיכוי שהם יצרכו את שירותי או מוצר המותג גדול יותר.

עם זאת, נמצא שככל שמותג מוכר יותר, לעיצוב הלוגו שלו יש משמעות פחותה – כך הלוגו של מקדונלדס, שאינו תיאורי במהותו, לא ממש פוגע ברווחי החברה.

בנוסף, המחקר מצא שעסקים שעוסקים בתחומים קצת פחות "סקסיים" כמו הדברה או מצבות דווקא ירצו לוגו שלא קשור לתחום העיסוק שלהם ויכול לעורר אצל הלקוחות רגשות שליליים ולא נעימים.

אז איך מעצבים לוגו אפקטיבי?

עיצוב לוגו לעסק הוא תהליך מורכב שדורש עבודה מקצועית של מומחי מיתוג עסקי ומעצבים מנוסים.

העצה שלנו היא שכשאתם מתחילים תהליך עיצוב לוגו, נסו לשם התחלה לשים בצד מילים כמו "יפה" ו-"מהמם".

עיצוב לוגו לעסק הוא בהחלט תהליך שכולל יצירתיות וגם כדאי שהלוגו יראה טוב, אבל בשלב הראשון חשוב שנזקק את מה אנחנו רוצים שהלוגו יסמל.

לוגו אפקטיבי אמור לגרום ללקוחות לרצות לקנות את המוצרים שלנו ולשלם עבור השירותים שלנו.

בחרו את המסר שאתם רוצים שהלוגו יעביר, הישארו מעורבים בתהליך עיצוב הלוגו שלכם והתחמקו מלוגואים מעורפלים שיבלבלו את הלקוחות.

המעצבת הגרפית של CKS כאן לרשותכם 🙂

הגיע הזמן לגדול! רוצה תור כזה בעסק שלך?

נשמח ללוות אותך בדרך להצלחה, רוצה שנשב לקפה?

חכה, מאמרים אלה יכולים לעניין אותך?

6 טעויות שאסור לכם לעשות במיתוג עסקי

איך להשיג יותר עוקבים באינסטגרם?

איפה אתם צריכים לפרסם את המותג שלכם?