רוצה לשווק את העסק שלי בפייסבוק, איפה לפרסם את התכנים, בדף הפייסבוק או בחשבון הפרטי שלי !?

 גם אתם שאלתם את עצמכם את השאלה הזאת? בעלי עסקים רבים פנו אלינו בשאלה מה ההבדל בין חשבון פייסבוק פרטי לדף פייסבוק עסקי.

ובכן, למרות שדף הפייסבוק העסקי שלכם מנוהל דרך החשבון הפרטי, ולמרות שזה נראה כאילו אין הבדלים משמעותיים בין שני סוגי הדפים – מדובר בשני סוגי דפים שונים לחלוטין. החשבון הפרטי והדף העסקי שונים במטרה שהם משרתים, המהות שלשמה הם נועדו ובעיקר בתוכן שאמור להיות בהם.

אם אתם רוצים לדעת איך עושים ניהול דף פייסבוק עסקי בצורה מקצועית יותר, איכותית יותר ובעיקר, אפקטיבית יותר, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ההבדלים בין דף עסקי לבין חשבון פרטי.

המטרה של הפרסום בפייסבוק

לפני שנתחיל לדבר על איך לנהל את שני הסוגים של הדפים האלו, חשוב שנבין מה המהות של כל אחד מהדפים ואיזו מטרה הוא משרת. החשבון הפרטי והעמוד העסקי לא נועדו לאותה מטרה, וברגע שתבינו את ההבדל בין השניים גם יהיה לכם קל להבחין בין דברים שראויים להופיע בדף העסקי שלכם, ודברים שעדיף לשמור לחשבון הפרטי.

אז מה המטרה של הדף עסקי?

הדף העסקי שלכם קיים עבור שיווק בפייסבוק. המטרה של הדף העסקי שלכם היא לצבור כמה שיותר עוקבים, להפוך אותם ללקוחות, ולהפוך את אותם לקוחות לנאמנים.

בעזרת דף עסקי בפייסבוק, תוכלו ליצור נוכחות דיגיטלית ולהגיע לגולשים שלא היו מכירים את המותג שלכם בצורה אחרת.

אז מה המטרה של החשבון הפרטי?

המטרה של החשבון הפרטי שלכם היא לאפשר לכם לשמור על קשר עם חברים ומשפחה ואנשים אחרים שנמצאים במעגל החברתי שלכם. החשבון הפרטי, שנקרא גם פרופיל, אמור להיות סוג של "תעודת זהות" שלכם. לספק מידע פרטי עליכם, להראות מי אתם, מה אתם אוהבים, במה אתם מאמינים וכדומה.

חשוב מאוד לדעת מה המטרה של כל אחד מהדפים ולא לשכוח שלכל דף יש מטרה שונה, ובגלל לא כל מה שמתאים לחשבון הפרטי מתאים גם לדף העסקי.

איזה תוכן כדאי לפרסם?

מי שעוסק בתחום של קידום עסקים בפייסבוק, וכל מי שעסק בניהול דף פייסבוק בעבר יודע שהתוכן שמתאים לחשבון הפייסבוק הפרטי שלכם לא בהכרח מתאים לדף הפייסבוק העסקי. המטרה של כל אחד מהדפים האלו היא שונה, ובגלל זה גם התוכן צריך להיות שונה לחלוטין.

אז איזה תוכן מתאים לדף הפייסבוק הפרטי שלכם?

היות והמטרה של הדף הפרטי היא ליצור פרופיל אישי שלכם, אתם יכולים להעלות אליו פחות או יותר כל דבר שאתם רוצים, וזה יכול להיות תמונות אישיות מהטיול שלכם בחו"ל ואפילו פוסט דעה על הבחירות הבאות. החשבון הפרטי שלכם נועד בשביל להראות מי אתם. זה גם בסדר אם לא כולם יאהבו אתכם – המטרה כאן היא לא להרוויח כמה שיותר חברים, אלא להיות אותנטיים ולהראות ולהביע את עצמכם.

ואיזה תוכן מתאים לדף הפייסבוק העסקי שלכם?

בניגוד לחשבון הפרטי שלכם, הדף העסקי נועד עבור פרסום העסק . התוכן שאתם תרצו להעלות לעמוד העסקי הוא שונה לחלוטין, כי כאן המטרה שלכם היא לצבור כמה שיותר עוקבים כדי להגדיל את החשיפה של העסק. לדף העסקי אתם תרצו להעלות מבצעים חדשים, פרסומות שלכם, מידע על השירות או המוצר שלכם ומידע שרלוונטי לתחום שלכם ויעזור לכם לבסס את הדף שלכם כאוטוריטה מקצועית בתחום.

המנעו מלהעלות תכנים שקשורים לנושאים פוליטיים וחברתיים בדף העסקי שלכם, לזה מיועד הדף הפרטי. הדף העסקי נועד למטרות שיווק בפייסבוק, ולא כדי להראות מה דעתכם האישית על נושאים חשובים.

הדבר האחרון שאתם רוצים זה שאנשים יתחילו לעזוב את הדף שלכם רק כי הם לא מסכימים עם הדעות שלכם. שמרו על הדף שלכם נייטרלי והתעסקו במה שרלוונטי וחשוב באמת – הפעילות של העסק שלכם והשירות או המוצר שאתם מציעים. הקפידו להעלות תכנים מעניינים בעלי ערך שקשורים לעסק ולתעשייה שלכם, ותשמרו את השאר לעמוד הפרטי.

פרסום בפייסבוק – כלי עוצמתי ויעיל במיוחד

ניהול דף בפייסבוק זה לא רק להעלות פוסטים שנונים, תמונות מושכות ומידע מעניין, ואסטרטגיית שיווק בפייסבוק אפקטיבית חייבת לכלול גם פרסום ממומן. הפרסום הממומן יאפשר לכם לצבור עוקבים במהירות, ליצור נוכחות דיגיטלית למותג שלכם ולקבל לידים של לקוחות פוטנציאליים.

לפניכם שלושה יתרונות גדולים שיש לפרסום בפייסבוק שיבהירו לכם שההשקעה שלכם שווה כל שקל:

  1. קהל היעד שלכם נמצא בפייסבוק – אם אתם רוצים לפרסם בצורה יעילה, אתם צריכים להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהיות איפה שהם נמצאים. בהתחשב בכך שיש מעל ל – 5 מיליארד חשבונות בפייסבוק, מדובר בפלטפורמה המושלמת למציאת לקוחות חדשים.
  2. טרגוט יעיל ואפקטיבי – בשונה מדרכי פרסום אחרות, הפרסום בפייסבוק נעשה בצורה מדוייקת ומתוכננת היטב. פונקציית הפרסום בפייסבוק מאפשרת לכם לטרגט את הקהל שיראה את הפרסומת שלכם על פי קריטריונים רבים כמו מיקום גיאוגרפי, תחביבים, גיל, מעמד כלכלי ועוד הרבה פרמטרים שיעזרו לכם להגיע בדיוק למי שאתם רוצים להגיע. מי שעוסק בשיווק בפייסבוק ויודע לבצע אופטימיזציה לקמפיין פייסבוק ממומן יכול להפוך את הקמפיין שלכם לאפקטיבי וזול במיוחד על ידי טרגוט מתוכנן היטב שיוודא שהפרסומת שלכם מגיעה רק לאנשים הנכונים.

  3. פרסום בפייסבוק  זול יחסית – העלות של קמפיין פרסומי בפייסבוק מאפשרת לכם להגיע לגולשים רבים ולשמור על תקציב שיווק נמוך גם יחד. על פי מאמר שכתב בריאן קרטר בכתבה שהופיעה באתר של חברת MOZ, העלות של קמפיין פייסבוק עם חשיפה של 1,000 לקוחות פוטנציאליים (גולשים) עולה רק רבע דולר, בעוד שאותו היקף חשיפה בקמפיין פרסום בגוגל עולה 2.75 דולר.

אל תוותרו על פרסום בפייסבוק – בצעו ניהול דף פייסבוק נכון ואיכותי, הקפידו להעלות תכנים מעניינים ורלוונטים ובנו קמפיינים של פרסום ממומן בפייסבוק בעזרת אנשי מקצוע מהתחום, והתוצאות יגיעו!

הגיע הזמן לגדול! רוצה תור כזה בעסק שלך?

נשמח ללוות אותך בדרך להצלחה, רוצה שנשב לקפה?