הכלים של גוגל שכדאי לכם להשתמש בהם בפרסום העסק

אם יש לכם עסק שאתם רוצים לקדם ולפרסם במרחב הדיגיטלי ובגוגל, חשוב שתדעו להשתמש בכלים שיעזרו לכם לעשות את זה טוב יותר. הבעיה היא שיש המון כלים היום, ואף אחד לא יכול לשלוט בכולם ואפילו לא ברובם.

בתור בעלי עסקים, אתם צריכים להיות קפדניים מאוד כשאתם בוחרים ללמוד כלים חדשים. אתם רוצים להיות בטוחים שאתם משקיעים את הזמן שלכם בכלים הכי שימושיים ואפקטיביים שיש, באלו שיעזרו לכם לקדם את העסק בצורה הטובה ביותר.

הכלים של גוגל הם בדיוק כאלו, ועבור מי שרוצה לעשות אופטימיזציה לאתר שלו ולפרסם את העסק שלו – היכולת לעבוד עם הכלים של גוגל היא תנאי הכרחי להצלחה.

איך זה תורם לקידום העסק שלי?

אתם לא חייבים להיות מומחים בגוגל אנליטיקס או מקצוענים בבניית קמפייני פרסום בגוגל, אבל אתם כן צריכים לדעת איך לעבוד עם הפלטפורמות האלו ברמה בסיסית.

היום נדבר על 5 כלים של גוגל שישפרו את יכולת הפרסום והקידום שלכם בצורה משמעותית ומתאימים גם למומחים בקידום אתרים SEO וגם למי שנמצא בתחילת דרכו ורוצה לפרסם את העסק שלו.

ניווט מהיר:

Google Analytics

גוגל אנליטיקס הכלי הכי חשוב מכל אלו עליהם נדבר היום, ובמיוחד למי שעוסק בקידום אורגני.

הכלי מספק המון נתונים ומידע חשוב שיעזור לכם להבין איפה האתר שלכם עומד ומה אתם יכולים לעשות כדי לשפר אותו.

לאחר שתחברו את האתר שלכם למערכת האנליטיקס, תראו הרבה פונקציות ודוחות נתונים שלא בטוח שתכירו.

בשביל שתצליחו להבין פחות או יותר איזה מידע גוגל אנליטיקס מספק לכם, הנה הסבר על שלושה סוגי מידע חשובים שתמצאו בפלטפורמה.

Audience – מי הקהל שלכם?

לפני שאתם משקיעים זמן וכסף באסטרטגיית פרסום בגוגל אדוורדס או באופטימיזציה לאתר שלכם, אתם צריכים לדעת מי הקהל שלכם.

דוחות מסוג זה יספקו לכם פריטי מידע רבים:

  • איפה ממוקמים הגולשים שלכם
  • מה הגילאים שלהם
  • מה תחומי העניין של הגולשים שלכם
  • האם המשתמשים גולשים באתר שלכם במובייל , בטאבלא או במחשב

אחרי שתכירו את הקהל שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל לפנות אליהם ולמצוא אותם.

Acquisition – מאיפה הגולשים שלכם מגיעים?

דוחות אלו יראו לכם איך הגולשים שלכם מגיעים לאתר. המידע הזה ילמד אתכם מה מקורות הטראפיק באתר שלכם ויעזור לכם להבין מה עובד ומה לא, וגם באילו פלטפורמות כדאי לכם להשקיע.

מקורות טראפיק נפוצים הם מדיות חברתיות, תוצאות אורגניות במנועי החיפוש (SEO), קישורים מאתרים אחרים וקמפייני פרסום בגוגל אדס.

Behaviour – איך הגולשים שלכם מתנהגים באתר?

מידע על התנהגות הגולשים באתר שלכם יעזור לכם להבין במה אתם חזקים יותר ובמה פחות.

הנה כמה דברים חשובים שדוחות התנהגות גולשים ילמדו אתכם:

  • אילו עמודים הגולשים שלכם הכי אוהבים
  • כמה זמן גולשים נשארים באתר שלכם
  • מה הפעולות שהם עושים באתר שלכם

תלמדו את הגולשים שלכם, תבינו מה מניע אותם לפעולה – ותוכלו לגרום להם לעשות את מה שאתם רוצים שיעשו.

Google Search Console

כלי נוסף ומאוד חשוב של גוגל. גם כלי זה יספק לכם המון נתונים על האתר שלכם ויעזור לכם בעיקר בתהליכי קידום אורגני ופרסום ב–Google Ads.

הנה כמה נתונים מועילים שתמצאו בגוגל סרץ’ קונסול:

  • כמה כניסות כל עמוד שלכם מקבל
  • כמה עמודים באתר שלכם גוגל סורקת
  • מילות המפתח שמובילות גולשים לעמודים באתר שלכם
  • דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח ספציפיות
  • היחס בין מספר הכניסות לעמודים באתר שלכם אל מול כמות הפעמים שהם מופיעים בתוצאות החיפוש (CTR)

הכלי הזה כל כך שימושי ונגיש וכל בעל אתר צריך להכיר אותו, אם לא בשביל לקדם את האתר שלו טוב יותר אז בשביל למדוד את ההתקדמות של מי שעושה את זה בשבילו.

Google Trends

במשפט אחד – כלי זה יעזור לכם לזהות טרנדים של חיפושים ברשת.

גוגל טרנדס מאפשר לעשות שני דברים עיקריים:

  • לראות את כמות החיפושים של ביטוי חיפוש ספציפיים
  • לראות את מילות המפתח שקיבלו הכי הרבה חיפושים בקטגוריות שונות

מדובר בכלי מאוד דינמי והוא יספק לכם את הנתונים על פי תקופות זמן שתגדירו (חודש אחרון, שנה אחרונה, שבוע אחרון וכדומה) ועל פי אזורים בעולם.

Google Ads ( גוגל אדוורדס לשעבר)

פרסום עסקים קטנים באמצעות קידום אורגני הוא דבר חשוב וקריטי להצלחה של כל עסק.

אבל בשילוב עם תהליך קידום האורגני המתמשך שלכם, אפשר וגם מומלץ להשתמש בכוחו של הפרסום המיידי, וכאן פלטפורמת הפרסום גוגל אדס נכנסת לתמונה.

הפלטפורמה תאפשר לכם לבנות קמפיינים של מודעות פרסום שימוקמו בראש דפי תוצאות החיפוש של גוגל.

כל אחד יכול להריץ קמפיינים בגוגל, אבל חשוב לדעת שיש לא מעט דברים שצריך להכיר ושברוב המקרים כדאי לשכור מומחה שיעזור לכם להפיק מקסימום תוצאות במינימום הוצאות.

מודל התשלום כאן הוא PPC, כלומר, תשלום על כל קליק – וכל אופטימיזציה פשוטה לקמפיין יכולה לחסוך לכם הרבה כסף ולספק לכם תוצאות טובות יותר.

מומלץ לקרוא את המדריך לאסטרטגיית בידינג בגוגל אדס.

 בקמפיין תצטרכו לבחור את השעות בהן תרצו שהקמפיין יהיה באוויר, לטרגט את קהל היעד אליו תרצו לפנות, לבחור את מילות המפתח שיציגו את המודעה שלכם וגם לקבוע מה התקציב של הקמפיין שלכם.

ההמלצה שלנו – זו יכולת ששווה ללמוד, אבל כדאי לתת למקצוען לעשות לכם את זה, לפחות בתחילת הדרך. באופן אירוני, במקרים רבים לשלם למישהו שיעשה לכם את זה יכול לחסוך לכם יותר כסף משזה יעלה לכם.

גוגל לעסקים

חלק משמעותי מאוד מקידום באינטרנט של כל עסק ומותג הוא לוודא שיש לגולשים איך למצוא אותו.

היום, עבור כל עסק, פתיחת עמוד עסקי בגוגל הוא בגדר חובה. העמוד העסקי שלכם בגוגל יאפשר לגולשים למצוא אתכם בקלות במנוע החיפוש של גוגל ולדעת הרבה פרטים חשובים עליכם:

 

  • מה אתם עושים
  • איך אפשר ליצור איתכם קשר
  • איפה אתם נמצאים
  • מה שעות הפעילות שלכם

הדף העסקי שלכם יסתנכרן עם המפות של גוגל, מה שיאפשר לאנשים גם לקבל הוראות הגעה עד אליכם ממש בקלות.

בקיצור – אל תוותרו על זה, זה לוקח ממש מעט זמן לפתוח עמוד כזה וזה מאוד חשוב.

הגיע הזמן לגדול! רוצה תור כזה בעסק שלך?

נשמח ללוות אותך בדרך להצלחה, רוצה שנשב לקפה?

חכה, מאמרים אלה יכולים לעניין אותך?

אסטרטגיית בידינג בגוגל אדס

איך תהפכו ביקורת שלילית לדבר חיובי?

משתמשים בתמונות מגוגל? תיזהרו!